<< Ο Υφυπουργός κ. Σπύρος Βούγιας σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε σήμερα για την οδική ασφάλεια παρουσίασε τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2010, τα οποία χαρακτήρισε ιδιαίτερα ενθαρρυντικά καθώς ξεπερνούν ήδη τον βασικό στρατηγικό στόχο του έτους για την μείωση του αριθμού των θυμάτων των τροχαίων ατυχημάτων.
Παράλληλα, παρουσίασε και τις περαιτέρω δράσεις του Υπουργείου προς αυτήν την κατεύθυνση και τους επόμενους στόχους του στον τομέα της οδικής ασφάλειας.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι:
- Ξεπεράστηκε ο ετήσιος στρατηγικός στόχος που είχε τεθεί για μείωση του αριθμού των θυμάτων των τροχαίων ατυχημάτων στους 100. Ήδη στο πρώτο εξάμηνο του έτους διαπιστώνεται μείωση των νεκρών κατά 125, που αντιπροσωπεύει ποσοτική μείωση 18,5% συγκρινόμενο με το πρώτο εξάμηνο 2009.
- Μείωση παρατηρήθηκε επίσης και στους βαριά τραυματισμένους των τροχαίων ατυχημάτων, πράγμα που επιβεβαιώνει, σε συνδυασμό με το παραπάνω, ότι μειώθηκε συνολικά η σφοδρότητα και η ένταση των συνεπειών των ατυχημάτων.
- Διαπιστώνεται μία θεαματική βελτίωση στο εθνικό δίκτυο και – σε μεγάλο βαθμό - στις επαρχιακές οδούς. Παραμένει, όμως, υψηλός ο αριθμός ατυχημάτων με νεκρούς σε αστικές περιοχές. Με βάση αυτό, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη προχωράει σε μία συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και ομάδες ειδικών για την ανάληψη περαιτέρω πρωτοβουλιών σε επίπεδο τεχνικών παρεμβάσεων για τις πόλεις και τις αστικές περιοχές.
- Η μείωση του αριθμού των νεκρών αποδίδεται στην εντατικοποίηση και την αναδιάταξη των προγραμμάτων αστυνομικής επιτήρησης με ποιοτικό προσανατολισμό στη βάση του χώρου, του χρόνου και της αιτίας των ατυχημάτων.
Ο συμπαθής κατά τ' άλλα Υφυπουργός μας , νομίζει ότι με το να αντιγράφει τα στατιστικά που του δίνουν οι αυλικοί του από τα επιτελεία , επειδή ο πολύς ο κόσμος αγκάλιασε τη νεοσύστατη ΔΙ.ΑΣ. και επειδη η βλακώδεις τρομοκρατικές επιθέσεις δεν έχουν κανένα έρεισμα στη συντριπτική πλειοψηφία της κοινής γνώμης , όλα πάνε καλά στην Ελληνική Αστυνομία , οπότε παρουσιάζει "έργο" με ωραία , έτοιμα γραφήματα, οπότε άντε να πάμε τώρα διακοπές στη Χαλκιδική ....
Η πραγματικότητα απέχει πολύ από τα παραπάνω όμως...
Κατά τη γνώμη μου , ο μόνος λόγος που μειώθηκαν τα ατυχήματα δεν είναι η "εντατικοποίηση και την αναδιάταξη των προγραμμάτων αστυνομικής επιτήρησης με ποιοτικό προσανατολισμό στη βάση του χώρου, του χρόνου και της αιτίας των ατυχημάτων" (ουάου!) , μα η ...κατακόρυφη πτώση της κυκλοφορίας των οχημάτων...
Δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα αποσύρθηκαν το Δεκέμβρη , χιλιάδες έχασαν τις δουλειές τους , εκατοντάδες χιλιάδες δέχθηκαν μείωση στο μισθό τους , χιλιάδες άδειες κυκλοφορίας ξεχασμένων στην αποθήκη μοτοποδήλατων θεωρήθηκαν φέτος ξανά μετά από πολλά χρόνια , αυξήθηκε κατακόρυφα η αγορά μοτοσυκλετών , γίνεται όλο και πιο πολύ της μόδας το ποδήλατο...
Δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα αποσύρθηκαν το Δεκέμβρη , χιλιάδες έχασαν τις δουλειές τους , εκατοντάδες χιλιάδες δέχθηκαν μείωση στο μισθό τους , χιλιάδες άδειες κυκλοφορίας ξεχασμένων στην αποθήκη μοτοποδήλατων θεωρήθηκαν φέτος ξανά μετά από πολλά χρόνια , αυξήθηκε κατακόρυφα η αγορά μοτοσυκλετών , γίνεται όλο και πιο πολύ της μόδας το ποδήλατο...
Στον τομέα μου , εκεί που ρυθμίζαμε κάθε πρωί , από τις 6 μέχρι τις 8-9 , εδώ και μερικούς μήνες σταματήσαμε να ρυθμίζουμε , αρχικά γιατί δεν υπήρχε κανείς να ρυθμίσει (σσ. Όχι στη αφαίμαξη των μάχιμων Υπηρεσιών ! ) και στη συνέχεια γιατί η κίνηση από τον Απρίλιο ειδικά και μετά , "έβγαινε" μόνη της μέχρι τις 8 το πολύ . Ακόμα και σε αργίες/γιορτές κλπ , που γίνεται στις εθνικές συνήθως της τρελής , έχει μεν κίνηση , μα τίποτα δε θυμίζει τις εθνικές οδούς τους παρελθόντος , που η ουρά από Κόρινθο έφτανε στα Κύθηρα και από Λαμία στη Λάρισα ....
Όσο για παραβάσεις , ούτε λόγος...Τίποτα δε θυμίζει το συστηματικό και οργανωμένο παρελθόν και παραβάσεις βεβαιώνει μόνο όποιος "φιλοτιμείται" ή δε τον πειράζει να αφήσει να περιμένουν λίγες ώρες ακόμη τα 5-6 σήματα που εκκρεμούν , για να "γράψει" τον Ελληνάρα που πέρασε κόκκινο μπροστά του...
Α! Και να μη το ξεχάσω...Αυτά τα περί "τακτικής μη ακύρωσης προστίμων και διοικητικών ποινών" μη τα λέτε και πολύ προς τα έξω γιατί γελάν κι οι πέτρες...Έχετε ελέγξει από τότε που βγάλατε τη διαταγή , αν οι Διοικητές όντως σταμάτησαν να κάνουν δημόσιες σχέσεις σε βάρος των συναδέλφων που βεβαιώνουν τις παραβάσεις και χαλιούνται ελέγχοντας τους κακομαθημένους και απείθαρχους Ελληναράδες ? Και δε μιλάω μόνο για τις Τμήματα Τροχαίας..Και τα τοπικά Τμήματα Τάξης βεβαιώνουν παραβάσεις...
Οπότε καλό είναι , να μη αναμασάτε αυτά που σας δίνουν να τα επιτελεία σας και να βγείτε να δείτε τι γίνεται ιδίοις όμασι ...Μόνο έτσι θα διορθώσετε τα προβλήματα και φυσικά μόνο έτσι δε θα γίνεστε ρεζίλι δημοσιεύοντας ημιψευδείς ειδήσεις....
Πρώτοι στην Ευρώπη κ. Υφυπουργε 130 νεκροί ανα 1 εκ. Κατοίκους (μ.ο. Ε.Ε. 69 νεκροί ανα 1εκ. Κατοίκους) αντί να κάνουμε κάτι για αυτή την μάστιγα που λέγεται τροχαία ατυχήματα μέσα από την παιδεία γιατί ο Έλληνας «ξέρει» να οδηγεί αφού λαδωσε και πήρε δίπλωμα και να προστατεύσουμε τους συνανθρώπους μας, κάθεστε και λέτε για ποιοτική επιτήρηση και βελτίωση του εθνικού οδικού δικτύου.Όσον αφορά τις κλήσεις από τις εκλογές έχω να δω μπλόκα τόσο συχνά και σε σημεια που γίνονται χοντρές παραβάσεις άρα και για αυτό δεν σβήνονται(αφού δεν γράφει κανένας).
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα καταλαβαίνω γιατί ανεβαίνει συνεχώς η βενζίνη είναι και αυτό ένα μετρό του υπουργείου προ-πο για την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων....
Δε θα μπορούσα να τα πω καλύτερα ο ίδιος... :(
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξαιρετικά ενδιαφέρον σχόλιο.Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν όνειδος, αληθινή μάστιγα για τη χώρα μας.Κάθε φορά που μπαίνω σε οποιοδήποτε οδικό μεταφορικό μέσο τρέμει η ψυχή μου για τη σωματική ακεραιότητά μου.Θεωρώ το θέμα του σχολίου υψίστης σημασίας για τη ζωή όλων μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.facebook.com/topic.php?topic=20875&uid=127995464429
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να δούμε , θα το δει ? :)
Δυστυχώς , υπάρχει μια απαξίωση στις Υπηρεσίες Τροχαίας από την πολιτική και φυσική ηγεσία , αλλά και από την πλειοψηφία της κοινής γνώμης..
Νομίζουν όλοι πως η Τροχαία είναι για να γράφει μονο κλήσεις , που και αυτές έχουν το σκοπό τους(όχι Ελληνάρα μου , δεν είναι ο σκοπός τους να βγάζει λεφτά το "κράτος"-άλλωστε τα έσοδα από τις κλήσεις πηγαίνουν στους Δήμους- ούτε να παίρνουν ποσοστά οι Τροχονόμοι-που δεν παίρνουν).
Ο σκοπός της τιμωρίας είναι διττός:
Ο σωφρονισμός και ο παραδειγματισμός. Ανέλυσέ το μόνος σου ,για να καταλάβεις καλύτερα το λόγο που σε "έσκισαν" την επόμενη φορά.
Το μοντέλο Αστυνόμευσης που επικρατεί όμως,είναι συνεχής κίνηση με τους φάρους μόνιμα αναμμένους για να ενισχύεται το αίσθημα ασφαλείας του πολίτη που με σχόλια του τύπου "Πω πωωω , πρώτη φορά βλέπω να παιρνάει τόσες φορές η Αστυνομία από τη γειτονιά μου!"
Δεν πατάσσεται το έγκλημα έτσι όμως , μόνο με την εμφανή παρουσία και με βιαστική πρόχειρη δημιουργία νέων Υπηρεσιών... Είτε αφορά τους παραβάτες του Κ.Ο.Κ. , είτε του Π.Κ. ...
Εγώ ένα πράγμα ξέρω. Αν δεν βάλουμε μυαλό τίποτα δε θ αλλάξει. Χαιρετώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστό...Μα το ψάρι βρωμάει απ'το (Υφυπουργικό) κεφάλι , όπως βλέπεις.. Others call the shots...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντιχαιρετώ ...